|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75 Bjerke
Jens Sjödén V75 Bjerke på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10), asgaya3141 (+20), Henkezan (+5), KalleKlut (+3), asgaya3141 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ur Travronden:
Daniel Berglund: "Out of office" Många av er tycker att Berglund har väldigt mycket semester, men faktum är att han jobbar desto mer och med Bjerke som arrangör i helgen har han valt att ta ut några av sina semesterdagar. Daniel är tillbaka på onsdag med sin V86-krönika och nästa fredag kommer V75-krönikan som vanligt. Daniel Berglund idag kl. 15:27 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3) |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Inget V75-spel för min del denna vecka men jag vill gilla att Hoola enträget presenterar Sjödéns statistikanalys.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Ja, statistik är roligt och användbart men måste tas med ett kilo salt. Varje nytt utfall förändrar ju statistiken lite lite grann. Så får man inte glömma att statistik är den vetenskap som säger att om du sitter med ena foten i en hink med kokande vatten och den andra i en hink med isvatten så har du det i genomsnitt ganska skönt.
Och Örjan vinner fantastiska 21% av alla lopp. Men man kan ju oxå tänka som så att Örjan förlorar 79% av alla lopp. Helt kasst!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Vi måste väl ha lite meningslöst V75 surr så här Dan före Dan trots att Bjerke står som värd och dominans av okända norrbaggar i startfälten. Unter och Adrian tar tjuren vid hornen och utmanar Harald och de andra Gutterne. Samt naturligtvis Stall Goop som har pendelavstånd.
Psst visst verkar siffran 5 vara ganska gångbar, flera betrodda hästar med den vojlocken. V75 1) 5 Månprinsen. Tja möjligen kan spår 5 i volt ge en tappstart men hästen är ganska stabil nuförtiden och är nog hästen att slå. Måste nämna stål mormor Ulsruds Tea. 209 starter. 96-40-25 är plats raden! Vunnit nästan hälften av sina starter. Hur go är den ? Jagar väl en matlapp här. V75 2) 5 Funny Boy. Går bra i skymundan och gick en 13 tid på distansen senast på Jägers. Ecce har tänt till i sulkyn på ”gamla” dar. V75 3) Lurigt guldlopp. 5 Stoletheshow väntar på första årssegern. Kanske imorgon. Smack. 7 Mirakel Tile har tufft läge men kanske kan skrälla. Favoriten är nog ute på fel distans. V75 4) 5 Global Brilliance. Kommer med två ägg i korgen men påkörd näst senast. Gått bra i stenhårda gäng. Klar första häst. 7 Global Bred To Win är ett av Norges bästa 4 års Hoppe. Två hästars Favoritlås ? V75 5) 1 Robertson. Spåret kanske är en fälla men hästen har nog lite smygform. Jepson är en grym kusk. 5 Pinterest. Ännu en duglig Goop häst. Inte helt travsäker men kan duga. 11 Run To You radar upp segrarna men spåret är väl lite vanskligt. Gynnas dock av tre strykningar. Gått bra i enkla gäng. V75 6) 5 Toto Barosso. Låter som ett vin i mina öron ������ Men är en lite sprallig 4 årig Ready Cashare. Vinner nog felfri. Dock ingen hedersartikel. 2 Synergy. Har inte vunnit på länge men har bra läge och mycket spring i benen. V75 7) 3 Pere Ubu har Unter valt bort ? Klar första häst i min värld men visst är det en stentuff Bronsdivision ? 2 Z Boko såg fin ut senast efter lite paus. 6 Golden Guard är lite svårbedömd i min värld. Har svårt att vinna i tufft motstånd men har hög grundkapacitet. 8 Ready Tonight. Unters Val ! Matchades mot Europaderbyt och kan vara en luring trots spår 8 och två raka G. Vi tar väl klyschan bättre än raden. 11 Reddington. Är stark som en Björn och måste ha överpace. 5 Brage Hindœ. Kommer med två raka och måste nämnas. Har ju trots allt nr 5
Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-11-12 klockan 17:26. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Banned
|
Det blir favoribetonat imorgon. De svenska deltagarna vinner sina lopp och sen återstår ett eller två lopp med nästan bara baggar där det kan bli någon Viktoria.
Ble du Gers ska bli spännande att se, elitloppet nästa? |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
![]() Men övriga lopp känns ganska öppna och Bjerke banan är en av mina favoriter. Kanon anläggning. Brukar fixa bra underlag och jäklar vilket fint läge. Besökte banan flitigt när jag var på U lands jobb ![]() några år i Nabo landet några år i senaste sekelskiftet. Hm Ble De Gers måste hade serverat på kort distans. Och det får han definitivt inte i i elitloppet. Ha det gött Stankarn. Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-11-12 klockan 21:09. |
||
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Det ser ut att finnas möjlighet till bra utdelning imorgon.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
2 Synergy i avd 6 tror jag kan vinna till singelprocent, bra spår, bra kusk, bra häst. I övrigt en hel del favoriter att välja spikar bland.
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Första tanken och så fick det bli! 144kr kan jag sponsra med..
Det kommer garanterat att bli favoritbetonat med många topp 3 spelade ekipage. V75 Inlämnat: 2021-11-13, 01:26 Bjerke Lördag 2021-11-13 Start: 16:20 Kostnad: 144,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 5 (6, 4) 2: 3, 5, 7, 10 (11, 12) 3: 1, 4 (5, 3) 4: 5 Global Brilliance (4, 9) 5: 4, 6, 11 (2, 5) 6: 1, 4, 5 (8, 10) 7: 3, 6 (9, 2) 2x4x2x1x3x3x2 = 288 rader. 288 x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr. Totalt: 144,00 kr. Rättningskod: LUS EKO FTA |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ojämna hästar ,svenska hästar enligt mig bättre , ser ut som JP omgång ,brukar inte skrälla på Bjerke , Guld , vissa med dålig form ,fel distans ,Nja svenskt v75 ska vara i Sverige( punkt slut????
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Sitter o klurar lite och såhär ser raden ut just nu.
Avd 1) 3,5,6,8. Litar inte riktigt på att Månlykke går felfritt och då kan väl 3 andra vinna. Men om värmningen och rapporterna är super så kanske jag går på på lycke i alla fall och kör ett spikbyte mot avd 5. Avd 2) 1,2,3,5,7,11. Känns som Juliana Rags är en stänkare här. Har en rykande speed, toppspår, bra inne och vunnit 8/17 i år. Avd 3) 1,3,4,5,7. Always on Time från ledningen? De siktar på att köra där så länge lampan lyser i alla fall, ifall spets nås. Floris är ju också snabb ut så det är inte givet. Avd 4) 3,4,5. Miss Pepper har toppform och siktar på täten. Släpper den till Global Brillliance eller inte. Dessutom tveksam stallform hos David Persson som själv tycker att hon är svårbedömd och om formen sitter där eller inte. Avd 5) Spik nr 11 Run To You. 5 raka med stabila bra tider. Senaste segrarna från bricka 11 o 12, så går ju bra bakifrån också. Om toppintryck på Månlykke och sämre på Run To You så blir det att skifta spik och ta med 3 skrällar här istället, Amazing Adel som inte utesluter att han kan vinna med klaff !! Avd 6) 2,4,5. Fetlock Joint spets o slut kanske men Unter har 3/3 med favoriter på Bjerke och luringen Synergy från framspår som ändå gjort 09,8 på distansen. Avd 7) Spik nr 3 Pere Ubu. Strålande intryck senast i V75 från bakspår och vanlig vagn. Nu jänkarvagen på, samma som när han vann Klass 1 finalen, toppspår och extremt startsnabb. Spets o slut Senast redigerad av Flyer den 2021-11-13 klockan 10:01. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
Självklart menade du Månlykke A.M |
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bjerkebanan
Lite personliga funderingar ang dagens tävlingar. Norsk voltstart. Är lite svår att greppa för en ovan aktör och åskådare. Fördel norska kuskar. Det påstås att detta system är mer rättvist än det svenska. Inte så stor för och nackdel av lottningen. Men det ser ganska rörigt ut och glömmer aldrig när Lennart Forsgren som påstod att han kunde systemet försökte förklara hur det fungerar i direktsändning. Han fick ge upp ![]() Nu är det ju ”bara” nordisloppet som går med volt. Hoppas Melander har tränat ! Upploppet. 200m är ganska utslagsgivande och visst brukar bakspåren få chansen. Kurvorna. I min värld ganska snäva och hårt doserade. Men jag är ingen tävlingskusk och bara tycker. Innerspåret i Auto. Bedöms som sämre än medel. Obs av mig ! Men jag har haft fel förut, hösten 89 tror jag det var ![]() Banunderlaget. Brukar vara mycket bra. Kanske lite hårt vid regn men idag spås fint höstväder. Startvinge. Vinklad. Pisk. Förbjuden Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-11-13 klockan 10:10. |
|
|
|
|
|
|
|